LATINO SOLO
Opis zajęć: zajęcia taneczne Latino solo nastawione są równocześnie na dobrą zabawę jak i wartości merytoryczne. Na zajęciach student poznaje oraz uczy się gorących rytmów salsy, bachaty, samby, romantycznej rumby, mocnej cha-chy jak i dynamicznego i energicznego jive’a. Celem zajęć jest nauka i doskonalenie poszczególnych choreografii, poszerzenia świadomości ruchu i możliwości własnego ciała.
Prowadzący: Patryk Bąk
Ogólne treści przedmiotu:
1. Omówienie zasad uczestnictwa i zaliczenia przedmiotu wychowanie fizyczne, przedstawienie zasad BHP i specyfiki zajęć z latino solo. Wprowadzenie i nauka podstawowych kroków tańców latynoamerykańskich.
2. Nauka świadomości charakterystyki ruchów w danym tańcu. Nauka/doskonalenia kroków bachaty. Stretching.
3. Poznajemy zasady rozgrzewki tanecznej ukierunkowanej na poszerzenie świadomości ruchu. Nauka izolacji. Doskonalenie kroków bachaty – nauka choreografii. Ćwiczenia relaksacyjne.
4. Rozgrzewka z akcentem na zwiększenie ruchomości ciała. Doskonalenie techniki podstawowych kroków salsy, łączenie kroków w proste układy choreograficzne, nauka pracy rąk. Ćwiczenia oddechowe.
5. Zapoznanie z tańcem cha-cha. Udoskonalenie kroków bachata/salsa. Poprawa orientacji ruchowo-przestrzennej – nauka choreografii – zasady tworzenia formacji tanecznej.
6. Doskonalenie kroków cha-cha z akcentem na pracę nóg – poznanie różnic między wybranymi tańcami. Dopracowanie estetyki ruchu poprzez elementy innych styli tanecznych – balet. Ćwiczenia gibkościowe i rozciągające.
7. Doskonalenie poznanych kroków, wprowadzenie rotacji ciała – nauka obrotów i piruetów. Kontynuacja poznanych choreografii z zachowaniem formacji tanecznej. Ćwiczenia refleksyjno-oddechowe.
8. Zgłębienie technik pracy ciała nad rozluźnieniem świadomego ruchu. Doskonalenie pracy bioder na przykładzie rumby.
9. Rozgrzewka ogólnorozwojowa przy muzyce z akcentem na dolne partie mięśniowe oraz brzucha. Kontynuacja nauki obrotów, poszerzanie świadomości ruchu ciała poprzez wprowadzenie do nowych styli tanecznych.
10. Kontynuacja choreografii z wykorzystaniem bachata, salsa, rumba, cha-cha. Doskonalenie pracy rąk oraz orientacji ruchowo-przestrzennej. Ćwiczenia w formie diagonalnej.
11. Wprowadzenie do jive’a – krok podstawowy w formie ścisłej. Charakterystyka ruchu ciała w jive’a, ćwiczenia rozciągające i oddechowe.
12. Doskonalenie kroków jive, bachata, cha-cha, salsy i rumby. Kontynuacja wykonania poszczególnych choreografii, budowanie świadomości integracji z muzyką.
13. Doskonalenie techniki kroków zawartych w choreografiach. Poprawa estetyki ruchu poprzez ćwiczenia w formie ścisłej. Dalsze doskonalenie świadomości przestrzennej poprzez zmianę kierunków tańca.
14. Doskonalenie poznanych choreografii, przekaz wiedzy dotyczącej samodzielnego doskonalenia poszczególnych elementów poznanych tańców.
15. Podsumowanie umiejętności praktycznych i wiedzy nabytej na zajęciach. Doskonalenie wybranych choreografii.
Przedmiotowe efekty kształcenia:
W zakresie wiedzy studenta:
1. Zna podstawową terminologię używaną na zajęciach latino solo.
2. Rozróżnia poznane tańce, zna podstawowe kroki latynoamerykańskie.
3. Umie dobrać odpowiedni taniec do muzyki i odwrotnie.
4. Rozumie wpływ tańca na utrzymywanie dobrostanu psychofizycznego.
W zakresie umiejętności studenta:
1. Potrafi wykonać podstawowe elementy tańców latynoamerykańskich.
2. Potrafi zatańczyć wybrane choreografie latino.
3. Ma głębszą świadomość ruchu ciała, którą wykorzystuje w codziennym życiu.
W zakresie kompetencji społecznych studenta:
1. Dba o poziom własnej sprawności fizycznej poprzez udział w zajęciach tanecznych.
2. Dostrzega pozytywny wpływ tańca dla prawidłowych relacji interpersonalnych w życiu codziennym (odporność na stres, wytrwałość, samodyscyplina, systematyczność i inne).
3. Umie współpracować w grupie poprzez zachowanie formacji tanecznej.
4. Ma świadomość potrzeby ruchu, zdrowego odżywiania i zdrowego trybu życia.
5. Kreuje wartości aktywności ruchowej przy muzyce jako formy radzenia sobie ze stresem, rozwiązywania konfliktów, działania w różnych sytuacjach czy wyrażania siebie i emocji, oraz w aspekcie przynależności do grupy